FORGOT YOUR DETAILS?

VARIKLIO PASKIRSTYMO GRANDINIŲ KEITIMAS

Nutrunkančios variklio grandinės tapo rimta daugelio BMW savininkų problema - apie ją nuolat diskutuojama BMW interneto svetainių forumuose ir rašoma žiniasklaidos svetainėse.

Įvairiuose BMW dyzeliniuose varikliuose yra konstrukcinė problema, turinti įtakos paskirstymo grandinei. Variklio paskirstymo grandinė yra silpna šių variklių vieta - laikui bėgant ji išsitempia ir galiausiai nutrūksta.

BMW paskirstymo grandinės gali nutrukti įvairiuose BMW modeliuose, dažniausiai – N serijos dyzeliniuose varikliuose, bei tos pačios serijos benzininiuose. Bet tai gali nutikti ir su senesnes kartos dyzeliniais varikliais ( M serija ), reikėtų nepamiršt, kad tos pačios variklių bėdos kamuoja ir MINI markės automobilius.

Kas nutinka, kai nutrūksta paskirstymo grandinė?

Kai nutrūksta BMW variklio paskirstymo grandinė, scenarijus ne visados būna blogas, bet rizikuoti neverta, trūkus grandinei gali būt pažeisti variklio paskirstymo velenai, lūžti vožtuvų kelikliai, gali būti pažeisti įsiurbimo bei išmetimo vožtuvai ir kiti katastrofiški padariniai.

Katastrofiškų variklio pažeidimų taisymas - daug darbo reikalaujantis ir brangus procesas, todėl rekomenduojama paskirstymo grandines pasikeisti iš anksto, nelaukiant kol jos nutruks. Rekomenduojamas keitmo intervalas 180k, bet turime atkreipti dėmesį kad keitimo intervalą taip pat įtakoja laiku aptarnautas variklis.

Varikliai kuriems rekomenduojama atlikti prevencinį paskirstymo grandinės keitimą:

Dyzeliniai BMW varikliai – N47 serija
Gamybos metai: Nuo 2007
Variklių kodai: N47D20A, N47D20C

Dyzeliniai BMW varikliai – M57 ir N57 serija
Gamybos metai: Nuo 2006 metų M57 serija, nuo 2008 metų N57 serija
Variklių kodai: M57306D1, M57306D2, M57306D3, M57306D4, M57306D5, N57D30A, N57D30B, B57, B47

Benzininiai BMW varikliai - N20/N26/N51/N52/N53/N54/N55/N41/N42/N43 ir kiti…

Silpnoji dalis yra ne tik grandinės, bet ir grandinės įtempėjas. Dėl įtempėjo gedimo grandinė gali atsipalaiduoti arba net nutrūkti. Be to, gali būti pažeistos arba sulūžti plastikinės kreipiančiosios (šliaužikliai). Dar blogiau yra tai, kad miestuose, važiuojant "stop-n-go" režimu ir esant nedidelei variklio apkrovai, grandinė ir plastikinės kreipiančiosios patiria papildomą apkrovą, todėl gali anksčiau laiko sugesti.

Pažeisti plastikiniai grandinės šliaužikliai.

Natūralu, kad laikui bėgant šios plastikinės grandinės kreipiančiosios gali susidėvėti arba būti pažeistos, o tai gali turėti įtakos variklio veikimui ar net pažeisti kitas variklio dalis. Kartais nedideli šių plastikinių kreipiančiųjų gabalėliai gali nulūžti ir patekti į karterį ir alyvos siurblį, dėl to gali kilti alyvos slėgio problemų, kas gali dar labiau sugadinti variklio vidinius komponentus. Taip pat gali būti, kad šios nuolaužos gali patekti į alkūninio veleno pavaros krumpliaračius, todėl grandinė gali peršokti. Tokiu atveju vožtuvų velenai ir alkūninis velenas tampa nesinchronizuoti ir gali sukelti didelę ir brangiai kainuojančią BMW variklio žalą.

TOP