FORGOT YOUR DETAILS?

VARIKLIO PASKIRSTYMO GRANDINIŲ KEITIMAS

Nutrunkančios variklio grandinės tapo rimta daugelio BMW savininkų problema - apie ją nuolat diskutuojama BMW interneto svetainių forumuose ir rašoma žiniasklaidos svetainėse.

Įvairiuose BMW dyzeliniuose varikliuose yra konstrukcinė problema, turinti įtakos paskirstymo grandinei. Variklio paskirstymo grandinė yra silpna šių variklių vieta - laikui bėgant ji išsitempia ir galiausiai nutrūksta.

BMW paskirstymo grandinės gali nutrukti įvairiuose BMW modeliuose, dažniausiai - N47 dyzeliniuose varikliuose. Bet tai gali nutikti ir su M57 ar N57 dyzeliniais varikliais, su šia problema susiduria ir benzininiai BMW varikliai, kurie taip pat yra montuojami ir į Mini markės automobilius.

Kas nutinka, kai nutrūksta paskirstymo grandinė?
Kai nutrūksta BMW variklio paskirstymo grandinė, įsiurbimo ir išmetimo vožtuvai susiduria su stūmokliais, todėl variklio komponentai patiria rimtus pažeidimus. Tuo metu sulinksta visi 16 vožtuvų, sudūžta svirtys, lūžta ir deformuojasi paskirstymo velenai ir vožtuvų dangtelis.

Katastrofiškų variklio pažeidimų taisymas - daug darbo reikalaujantis ir brangus procesas, todėl rekomenduojama paskirstymo grandines pasikeisti iš anksto, nelaukiant kol jos nutruks. Paskirstymo grandinė yra variklio skyriaus gale ir jos aptarnavimas nėra numatytas, todėl norint ją pakeisti turime išimti variklį iš automobilio.

Varikliai kuriems rekomenduojama atlikti prevencinį paskirstymo grandinės keitimą:

2.0 litrų dyzeliniai BMW varikliai – N47, montuojami į:
118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X3
Gamybos metai: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
Variklių kodai: N47D20A, N47D20C

3.0 litrų dyzeliniai BMW varikliai – M57 ir N57, montuojami į:
525d, 530d, 535d, 635d, 640d, X3, X5, X6, 730d, 740d
Gamybos metai: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
Variklių kodai: M57306D1, M57306D2, M57306D3, M57306D4, M57306D5, N57D30A, N57D30B

Silpnoji dalis yra ne tik grandinės, bet ir grandinės įtempėjas. Dėl įtempėjo gedimo grandinė gali atsipalaiduoti arba net nutrūkti. Be to, gali būti pažeistos arba sulūžti plastikinės kreipiančiosios (šliaužikliai), nes jos yra gana silpnos, kad būtų kuo lengvesnės. Dar blogiau yra tai, kad miestuose, važiuojant "stop-n-go" režimu ir esant nedidelei variklio apkrovai, grandinė ir plastikinės kreipiančiosios patiria papildomą apkrovą, todėl gali anksčiau laiko sugesti.

Pažeisti plastikiniai grandinės šliaužikliai.
Natūralu, kad laikui bėgant šios plastikinės grandinės kreipiančiosios gali susidėvėti arba būti pažeistos, o tai gali turėti įtakos variklio veikimui ar net pažeisti kitas variklio dalis. Kartais nedideli šių plastikinių kreipiančiųjų gabalėliai gali nulūžti ir patekti į karterį ir alyvos siurblį, dėl to gali kilti alyvos slėgio problemų, kas gali dar labiau sugadinti variklio vidinius komponentus. Taip pat gali būti, kad šios nuolaužos gali patekti į alkūninio veleno pavaros krumpliaračius, todėl grandinė gali peršokti. Tokiu atveju vožtuvų velenai ir alkūninis velenas tampa nesinchronizuoti ir gali sukelti didelę ir brangiai kainuojančią BMW variklio žalą.

TOP